توانمندسازی مالی مصرف‌کننده، راهکاری برای حمایت از تولید ملی

...

 

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد:
توانمندسازی مالی مصرف‌کننده، راهکاری برای حمایت از تولید ملی/تعامل بانک مهر و گروه انتخاب مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است

توانمندسازی مالی مصرف‌کنندگان، به نحوی که مخاطبان بتوانند کالای ساخت داخل را خریداری نمایند راهکاری برای حمایت از تولید ملی و در راستای اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی انتخاب، دکتر غلامحسن تقی نتاج که به همراه معاونان و مدیران اعتبارات استانی این بانک از گروه صنعتی انتخاب بازدید کرد، در نشستی با حضور مدیران ارشد دو مجموعه اظهار داشت: در صورتی که تولید، خلق ارزش، نقدینگی، جذب نقدینگی و به‌کارگیری دوباره نقدینگی به خوبی انجام شود در شرایط رونق اقتصادی قرار می‌گیریم، ولی در غیر این صورت شاهد ناهنجاری‌های اقتصادی خواهیم بود.
وی ادامه داد: اقتصاد به‌گونه‌ای است که اگر زنجیره و نظام آن را هنرمندانه و خوب تعریف کنیم سازوکارش را به درستی انجام می‌دهد و در غیر این صورت شرایط نامناسبی رخ می‌دهد.
نتاج بابیان اینکه نرخ تورم اگر درست تنظیم نشود ایجاد مشکل می‌کند، تصریح کرد: نرخ تورمی در ایران نباید خیلی کم شود، با در نظر گرفتن جمیع جهات نرخ تورمی مناسب برای اقتصاد ایران، بالای ۲۰ درصد است و اگر این نرخ با کاهش شدید مواجه شود، اقتصاد کشور با مشکلاتی مواجه می‌شود.
مدیرعامل بانک مهر اقتصاد بابیان اینکه بار سیاست‌های بخش عمومی نباید به گردن بخش خصوصی بیفتد، ادامه داد: هزینه کردن از سپرده‌گذاران و جیب سرمایه‌گذاران جهت تأمین هزینه‌های بخش عمومی روش نادرستی است و این روش باید اصلاح شود.
تحقق برندینگ و سند راهبردی، نیازمند باور درونی صحیح
وی ادامه داد: بانک مهر اقتصاد به دنبال سود منطقی و معقول است و حق ورود به سوداگری و سودهای بالا را ندارد، این بانک در اندازه خود و با مسؤولیت‌های مشخص فعالیت می‌کند.

نتاج ادامه داد: تحقق مفاهیمی همچون برندینگ و سند راهبردی نیازمند باور درونی صحیح است در نشست‌های داخلی باید به درستی تبیین شود، هرگاه مجموعه‌ای بخواهد موفق شود باید انگیزه‌ها و نگرش‌ها را بهبود بخشد.
مدیرعامل بانک مهر اقتصاد رده‌های مختلف بانکداری را مورد ارزیابی قرار داد و اظهار کرد: در گام نخست باید بانکداری بدون ربا سپس بانکداری اسلامی که یک هدف آرمانی در بستر بانکداری بدون ربا است را مدنظر قرار دهیم و بعد از آن نظام پولی اسلامی که هنوز ابعادش روشن نشده محقق می‌شود.
تعامل بانک مهر اقتصاد و گروه انتخاب، مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی
وی در ادامه به تشریح تعامل بانک مهر اقتصاد و گروه صنعتی انتخاب پرداخت و افزود: عرضه اعتباری و اقساطی لوازم‌خانگی اسنوا در سراسر کشور، بر مبنای اهمیت به تولید ملی و در راستای توانمند کردن مصرف‌کنندگان شکل گرفته است. این فعالیت بزرگ و گسترده در راستای منویات مقام معظم رهبری و اقدام عملی بر مبنای اقتصاد مقاومتی است که هم تولید ملی را حمایت می‌کند و هم چرخه اقتصادی را بهبود می‌بخشد.
نتاج افزود: اشتغال جوانان ایرانی نیز در این فعالیت از بارزترین نکاتی است که به آن اهمیت داده شده است. اگر تولید ملی حمایت شود، زمینه اشتغال جوانان کشور فراهم می‌شود و فرصت‌های کاری نیز افزایش می‌باید.
مدیرعامل بانک مهر اقتصاد نقش نیروی انسانی در بانکداری الکترونیک را مهم دانست و خاطرنشان کرد: این نقش در نظام بانکداری الکترونیکی عمیق‌تر می‌شود، چرا که سرمایه‌های انسانی با دانش در تمامی رده‌های سازمانی باید دانش خود درزمینهٔ بانکداری الکترونیک را بالا ببرند.
معرفی جهادی طرح عرضه اعتباری و اقساطی لوازم‌خانگی در پایگاه‌های بسیج
در ادامه حمیدرضا نجف پور معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد با ابراز امیدواری برای موفقیت طرح ملی عرضه اعتباری و اقساطی لوازم‌خانگی اظهار داشت: معرفی جهادی این طرح به‌صورت چهره به چهره در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر کشور ازجمله برنامه‌هایی است که چنانچه در اولین فرصت انجام گیرد، گستره و تأثیرگذاری این طرح را دوچندان خواهد کرد.
وی افزود: دو مجموعه گروه صنعتی انتخاب و بانک مهر اقتصاد جهت پیشبرد این هدف متعالی و خدمت به اقتصاد کشور به‌طور ویژه حرکت خواهند کرد.

Image CAPTCHA
کد نمایش داده شده در تصویر روبرو را در کادر بالا وارد نمایید.