توصیه‌های ایمنی برای دویدن ایمن

...

امروزه دویدن یکی از مد روزترین دیوانگی‌های ورزش است. این ورزش در ارتقای سلامتی موثر است و یک فعالیت فرح بخش است. داشتن یار برای دویدن فکر خوبی است اما ممکن است همه این یار را پیدا نکنند. هم چنین این که برخی از ما ترجیح می‌دهیم تنهایی بدویم. باید بدانید که تنهایی دویدن می‌تواند خطری باشد اگر که اقدامات امنیتی مناسب صورت نگیرد. این مقاله، توصیه‌های ایمنی را برای دویدن انفرادی به شما می‌دهد.
آگاه باشید :
به هنگام دویدن انفرادی، به آنچه که در اطراف‌تان می‌گذرد، توجه کنید. مراقب هر فعالیت عجیب و یا هر تهدید احتمالی در مسیر خود باشید.
دویدن یا دویدن آهسته یک ورزش عالی است. علاوه بر این به هیچ هزینه‌ای نیاز ندارد و می‌توان در هر ساعتی از روز انجام داد. فواید آن بی‌شمار است. دویدن، استخوان‌ها و ماهیچه‌هایتان را تقویت می‌کند، عملکرد اندام‌های بدن را بهبود می‌بخشد، استرس را کم می‌کند، گردش خون را بهبود می‌بخشد، شما را فعال می‌سازد و به حفظ وزن سالم کمک می‌کند. با این که دویدن به روش‌های زیادی مفید است اما مهم است از اقدامات امنیتی به هنگام انجام آن به تنهایی آگاه باشید. خطرات احتمالی مربوط به ترافیک مسیر، شرایط جاده و راه جنگلی و متجاوزان احتمالی وجود دارد. افراد ناشناخته و یا حتی حیوانات می‌توانند خطری برای ایمنی شما به هنگام دویدن انفرادی باشند. دوندگان به ویژه خانم‌ها باید از برخی توصیه‌های زیرکانه پیروی کنند تا این ورزش برای آنها سرگرم کننده، مفید و ایمن نیز بشود.
در اینجا توصیه‌ها و احتیاطات ایمنی آورده شده است تا به هنگام دویدن انفرادی، پیروی کنید و دو شما ایمن و سرگرم شود!
توصیه‌های ایمنی!

از جاده‌ای بروید که می‌شناسید :

از جاده‌های ناشناخته، پر از درخت، کم نور و یا منزوی اجتناب کنید. همیشه مسیرهای شناخته شده و پر رفت و آمد مثل راه‌های مناطق مسکونی را انتخاب کنید. در این مسیرها، افرادی خواهند بود که اگر مشکلی پیش آمد به شما کمک کنند. هم چنین حتی سطوح هموار را انتخاب کنید و با خود نقشه ببرید. از دویدن در راه‌های اطراف شهر و یا جنگلی در شب اجتناب کنید.

در طول روز بدوید :

دویدن در ساعات روز به احتمال زیاد، حمله کنندگان را دور نگه خواهد داشت.

به دیگران در مورد مسیر خود اطلاع دهید :

هرگز بدون اطلاع ندادن حتی به یک نفر در خانواده، خانه را ترک نکنید. به آنها بگویید که کجا خواهید بود و زمان حدودی برگشت را نیز به آنها بگویید. با این کار، آنها خواهند دانست که در صورت وقوع مشکل، کجا به دنبال شما بگردند.

مسیر و زمان خود را تغییر دهید :

سعی کنید مسیر دوی خود را تغییر دهید. دویدن در مسیرهای یکسان، شما را بسیار راحت خواهد ساخت و احتمالش وجود دارد که به هنگام دویدن آگاهی کمتری داشته باشید. هم چنین شما هدف آسانی برای حمله کنندگان خواهید شد. با پای بندی به زمان و مسیر یکسان، پیش بینی برنامه‌ی شما برای حمله کنندگان آسان خواهد شد. بنابراین زمان دویدن خود را تغییر دهید.

از مناطق پر ترافیک دوری کنید :

اگر در جاده می‌دوید، کناره‌ی جاده را در اولویت قرار دهید. اگر هیچ کناره‌ای وجود ندارد، فاصله‌ی ایمن از وسایل نقلیه را حفظ کنید و زمانی را انتخاب کنید که ترافیک کمتر است. ترجیحاً در جهت ترافیک ندوید.

از گذاشتن هدفون خودداری کنید :

از استفاده از هدفون و یا گذاشتن آن در یک گوش به جای دو گوش خودداری کنید. هم چنین صدای موسیقی را پایین نگه دارید. اگر شما با صدای بلند به موسیقی گوش دهید، ممکن است از هر تهدید احتمالی به امنیت و ایمنی خود (مردم، حیوانات و یا ترافیک) غافل شوید.
یک میس، اسپری فلفل و یا چاقوی دستی با خود داشته باشید :
به هنگام دویدن انفرادی در منطقه‌ی منزوی، یک میس و یا اسپری فلفل با خود داشته باشید و یا آن را به دور مچ خود ببندید. این اسپری‌ها ممکن است در منطقه‌ی شما قانونی باشند و یا نباشند. بنابراین با مقامات محلی چک کنید و یا یک چاقو برای دفاع از خود بردارید.

از غرایز خود پیروی کنید :

اگر به غرایز خود توجه کنید، می‌توانید چیزی را که نادرست است احساس کنید. متوجه رفتار عجیب هر فردی که در اطراف شما است باشید و اگر احساس خطر کردید مسیر خود را تغییر دهید. اگر احساس کردید که منطقه‌ی ویژه‌ای برای دویدن انفرادی شما ایمن نیست از آن خودداری کنید.

کارت شناسایی خود را بردارید :

کارت شناسایی مثل گواهینامه‌ی رانندگی و یا برچسب شناسایی دونده را به هنگام دویدن انفرادی با خود بردارید. شماره‌های تماس ضروری را با خود داشته باشید.
سوت بردارید :
سوت را می‌توانید به دور گردن، مچ و یا کمر خود بیندازید. در مواردی که احساس خطر کردید می‌توانید از آن برای درخواست کمک استفاده بکنید.
آب و غذا :
یک یا دو بسته‌ی انرژی را با خود بردارید. در حالتی که حین دویدن، احساس خستگی کردید، می‌توانید از یکی از آنها استفاده کنید. یک بطری آب و یا آب میوه و یا نوشیدنی ورزشی با خود بردارید. آن را بین ورزش و تمرین و یا هر وقت احساس خستگی کردید، بنوشید. بعد از خوردن بلافاصله شروع به دویدن نکنید. چیز سنگینی را درست قبل از دویدن و یا در طول آن نخورید. بدن خود را در طول ورزش مرطوب نگه دارید.

لباس و لوازم مناسب :

لباس‌های رنگ روشن بپوشید. هم چنین می‌توانید به هنگام دویدن در مناطق تاریک و یا کم نور، لباس‌های انعکاسی بپوشید و یا چراغ و چراغ قوه‌ی دو بردارید. پوشیدن لباس‌های متراکم و یا جوراب‌های متراکم، احتمال آسیب به ماهیچه‌ها و یا رباط‌ها را کاهش می‌دهد.

موبایل خود را بردارید :


مطمئن شوید که موبایل‌تان را به هنگام دویدن انفرادی با خود برداشته‌اید. شما باید قادر باشید که با تلفن‌های ضروری و یا اعضای خانواده‌ی خود اگر لازم شد، تماس بگیرید. هم چنین اپلیکیشن‌هایی که می‌توانند موقعیت شما را تشخیص دهند و یا سیگنال‌هایی به مخاطبان انتخاب شده بفرستند، می‌توانند در حالتی که در وضعیت دشوار هستید، کمک کننده باشند.

کمی پول بردارید :

کمی پول و یا کارت اعتباری را در جیب‌، کفش و یا کمربندتان بگذارید تا در صورت وقوع چیز غیر منتظره ایمن باشید. می‌توانید چیزی بخرید و یا اگر راه خود را گم کردید و احساس خستگی کردید تا به خانه برگردید، تاکسی بگیرید. پول زیاد و یا جواهرات با خود برندارید.

از آب و هوا اطلاع داشته باشید :

ببینید که آیا آب و هوا خوشایند و مناسب دویدن هست یا نه. پیش بینی آب و هوا را کنترل کنید تا بتوانید آماده شوید. شما قادر نخواهید شد بدوید اگر که باران سنگین و یا برف ببارد. توصیه می‌شود که در روز خیلی آفتابی نیز ندوید چون گرما موجب تعرق بیشتر خواهد شد و شما را زودتر خسته خواهد کرد.

سرعت خود را کنترل کنید :

سرعت مناسب را هنگام دویدن حفظ کنید. کمی آب سرد بر روی سر و گردن خود بپاشید. این کار به حفظ دمای بدن‌تان کمک خواهد کرد.

کفش خوب بپوشید :

کفش‌هایی که کف ناهمواری دارند انتخاب بهتری هستند چون می‌توانند سطوح ناصاف و یا لیز را تحمل کنند. هم چنین کفش‌ها باید به راحتی خم شوند و ماده‌ی تکان گیر داشته باشند.

Image CAPTCHA
کد نمایش داده شده در تصویر روبرو را در کادر بالا وارد نمایید.